lørdag 19. september 2009

Eit år TIL i Dronningborga!

Hei alle sammen,

Som dere ser i overskriften, så blir det et år TIL i Bourg la Reine og arbeidet her. Mye av arbeidet er det samme men likevel en del som blir litt nytt, med kanskje litt nytt innhold. Jeg er glad for å være tilbake og jeg ser fram til å bli brukt av Gud videre.

Alle aktivitetene er ikke kommet i gang igjen, men noen. Ungdomsgruppe, matvareutleveringen til fattige her i Bourg la Reine og alfabetiseringen med Operasjon Mobilisering. Til tross for bytting av lokaler så syns jeg det er ganske bra oppmøte, og flere av damene vil nok komme neste uke når Ramadan er ferdig. Det nye lokalet er virkelig en oppgradering, i forhold til i vår da vi hadde hull i taket, det var kjempetrangt og vi hadde så å si ingen lagringsplass. Her har vi til og med en ganske stor scene som passer perfekt for Bibelhistorien som blir fortalt på slutten. Takk Gud!:) Vi har også fått med oss som underviser ei fransk jente som faktisk studerer fransk som andrespråk/fremmedspråk - helt perfekt.

I dag er det "la rentrée", startskuddet for MiJi - Mission jeunesse - ungdomsorganisasjonen innenfor den Lutherske kirka. Da blir det litt lek og morro, selvfølgelig en goûter (kaffimat, kake o.l.) og vi avslutter med en gudstjeneste der ei ungdomsgruppe fra ei anna kirke skal lede lovsang blant annet. Jeg håper og tror at det kommer til å bli kjempebra. Vær gjerne med å be for MiJi og for organiseringen videre av de ulike arrangementene.

I morgen er startskuddet for de andre aktivitetene her i kirka og året blir "åpnet" med familiegudstjeneste i morgen. Katekismeundervisning, der jeg skal ha ett supplement til presten som tar for seg selve Bibelteorien, blir et spennende prosjekt. Jeg må innrømme at jeg er veldig spent og litt nervøs for hvordan det kommer til å gå, men viss Gud har behag i det han ser så kommer det til å gå bra.

Ungdomsgruppa har allerede hatt sin oppstart, vi var vel 10 stykker til sammen med to venner av meg som var på visitt. Vi prøvde litt teambuildingsaktiviteter, gøy:) og etterpå satte jeg i gang med en andakt. Selvfølgelig ble det noe helt annet å komme på ungdomsgruppe denne høsten versus i fjor høst. Nå har jeg peiling, nå kjenner jeg i alle fall ansiktene til ungdommene, og så håper jeg at de dype samtalene kommer også. Vi kommer til å ha litt samtalegruppe-lignende opplegg. Tidspunktene i fjor var veldig vage, men denne høsten satser jeg på litt mer streng stil på det, det er jo mye bedre å slutte av når man har det gøy enn å slutte av fordi det er kjedelig. Vi har snakket litt om ulike tema vi har lyst til å snakke om, jeg fikk en del innspill i vår da jeg sendte ut ett spørreskjema, og vi har fått satt opp noen datoer. Ellers må vi bare fortsette å be for ungdommene og ungdomsgruppa og at de alle må bli overbevist om at Jesus er veien, sannheten og livet.

Ønsker dere alle ei god helg, nå tror jeg det er loppemarked i gatene her. Det må eg nesten sjekke ut;)

mange klemmer fra Kari Helene

2 kommentarer:

Vidar Konradsen sa...

Hei, og takk for sist! Spennende å lese glimt fra livet ditt i Paris! Lykke til med alt som skjer! God bless! Følger deg i bønn!

Kari Helene sa...

takk for bønn:)