søndag 8. mars 2009

Kort oversikt over uka

Etter første semester med skole på l'Institut Catholique så er det blitt litt forandringer i programmet. Det viste seg nemlig at det var fullt i morgentimene på vårt nivå, så da var det ikke annet å gjøre enn å finne noe annet. Unni fikk den briljante idéen å spørre Myriam (nabo, og gift med Jean-Claude som jobber for NMS), for hun har erfaring med å undervise fransk, hun er fransk og hun har t.o.m studert litt fransk som fremmedspråk. I steden for å gå på katolsk privatskole så går vi på protestantisk privatskole med Myriam - kjempebra:)

Det faste ukes-programmet per 8.mars, 2009
Mandag: fridag
Tirsdag: skole (9.30-12.30)og alfabetisering (ca.14-16.30) (senter til Operasjon Mobilisering), der vi underviser. (jeg skal begynne med det nå kommende uke).
En gang i måneden er jeg med presten på gamlehjem i Lambrecht hvor han har Bibelstudium (ca.15.30-17.30). Der går det i Paulus.
Onsdag: Matutlevering (9-11.30) og katekisme (17-19)
Torsdag: (som tirsdag)
Fredag: bønn (litt sporadisk..) (10-12 hos Caroline)
Lørdag: Ungdomsgruppe (19.30-?) Vi har stort sett hatt hver lørdag, alltid noe å planlegge, hehe.
Søndag: Gudstjeneste/søndagsskole

Jeg prøvde mandag 9.februar på en slags "tweens-klubb" for de mellom 11 og 15 år. Da lagde vi vafler, spilte bordtennis og spill og vi snakket litt sammen. Veldig koselig, så jeg tror kanskje det er en ting å fortsette med. Tenker at det kan være en slags fritidsklubb. Skal se om jeg får til å ha en sånn klubb-ettermiddag én gang i måneden i alle fall. Hadde vært bra å få inn litt lokale til å drive også, da er det mer bærekraftig.

Ellers så er det jo å prøve å være en teltmaker da...

Ja, dette skulle ikke bli langt, så da avslutter jeg her.
God søndag!

Ingen kommentarer: